نظام جبران خدمت مخفی !

شفافیت در سیستم حقوق و دستمزد

یکی از موارد بسیار مهم در آگاه‌سازی مدیران منابع انسانی بحث شفافیت در سیستم حقوق و دستمزد یا به عبارتی نظام جبران خدمت مخفی است که به دلیل اجتناب مدیران از حواشی سازمان،نادیده گرفته می‌شود.

به عبارت دیگر در اکثر مواقع با سازمان‌هایی روبه‌رو هستیم که پنهان بودن حقوق پرسنل را امری امکان‌پذیر و قابل اجرا می‌دانند در صورتی که چنین اقدامی نه تنها در عمل شدنی نیست بلکه می‌تواند سازمان را دچار تبعات جبران‌ناپذیری کند.

از جمله تبعات عدم شفاف‌سازی حقوق و دستمزد، سوءبرداشت‌های بسیاری است که پرسنل سازمان را به دلیل اطلاعات ناقص و تخمین زدن حقوق یکدیگر، دچار یک حس بی عدالتی و تبعیض می‌کند که اصلاح چنین احساسی حتی اگر امکان‌پذیر باشد سازمان را دچار هزینه‌های زیادی می‌کند.

در نتیجه پیاده‌سازی سیستم حقوق و دستمزد به صورت اصولی و درست نیازمند این است مدیران منابع انسانی در درجه اول بدانند و سپس بتوانند به بقیه مدیران منتقل کنند که چیزی به اسم حقوق و دستمزد مخفی وجود ندارد و نمی‌توان نتایج مثبت و حداکثری شفاف‌سازی را به دلیل حواشی محدود آن نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نرم افزار جذب و استخدام | تست های شغلی | نرم افزار کاربردی جذب و استخدام | سامانه کانون ارزیابی | تست های شغلی و سازمانی قبل از استخدام

گروه بهین مشاوران

از طریق فرم رو به رو درخواست خود را
جهت سفارش نرم افزار بهینو ثبت نمایید.

  • موارد ستاره دار (*) در فرم الزامی هستند.
بهین مشاوران آتیه ساز مدیریت

گروه مشاوران بهین

فرم درخواست مشاوره را پر کنید،‌ مشاوران بهین در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

به کمک نیاز داری ? یک چت را با ما شروع کنید