شروع کار مدیر منابع انسانی – قسمت ۱

هنگامی که یک مدیر وارد واحد منابع انسانی می‌شود لازم است که قبل از انجام هرکاری هویت آن سازمان را با یک ظرفیت سنجی درست شناسایی کند تا بتواند در تصمیم‌گیری‌هایش ویژگی‌های هویتی آن سازمان را در نظر بگیرد.

حیطه های ظرفیت سنجی در واحد منابع انسانی:

این ظرفیت سنجی در سه حیطه کلی انجام می‌شود:
در گام اول یک مدیر منابع انسانی باید در نظر بگیرد که آیا سازمان نسبت به وضع موجود و وضع مطلوب خودش آگاهی داره یا خیر؟ به زبان ساده تر آیا سازمان استراتژی دارد؟

دومین اقدام یک مدیر قبل از ابزارسازی، مطالعه و بررسی فرآیندهای منابع انسانی موجود سازمان است. یکی از دلایل انجام این کار این است که هنگام بررسی فرآیندها، در کنار آن دسته از فرآیندهایی که نیاز به اصلاح یا حذف دارند، به فرآیندهایی برخورد می‌کنیم که هنوز پاسخگو بوده با توجه به استراتژی‌های سازمان نتایج خوبی به همراه دارند.

و در نهایت سومین مرحله بررسی ویژگی‌های کارکنان است که در این مرحله از علم روانشناسی صنعتی سازمانی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم داده‌های کیفی سازمان را به داده‌های کمی تبدیل کنیم. جهت بررسی ویژگی‌های کارکنان از تکنیک‌های مختلفی از جمله کانون‌های ارزیابی توسعه، تطابق شغل و شاغل، تست، پرسشنامه، مشاهده، مصاحبه مسائل جمعیت شناختی استفاده می‌شود.

شروع کار مدیر منابع انسانی از زبان آیدا میرزا محمدی

پ.ن : آیدا میرزا محمدی؛ کارشناس منابع انسانی در گروه بهین مشاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نرم افزار جذب و استخدام | تست های شغلی | نرم افزار کاربردی جذب و استخدام | سامانه کانون ارزیابی | تست های شغلی و سازمانی قبل از استخدام

گروه بهین مشاوران

از طریق فرم رو به رو درخواست خود را
جهت سفارش نرم افزار بهینو ثبت نمایید.

  • موارد ستاره دار (*) در فرم الزامی هستند.
بهین مشاوران آتیه ساز مدیریت

گروه مشاوران بهین

فرم درخواست مشاوره را پر کنید،‌ مشاوران بهین در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

به کمک نیاز داری ? یک چت را با ما شروع کنید