بنچمارک ابزارها؛ بدون ظرفیت سنجی

آیا می‌توان به جای انجام مراحل ۳ گانه ظرفیت‌سنجی، از بنچمارک ابزارها استفاده کنیم؟

این ویدیو در پاسخ به یکی از سوالاتی که معمولا برای مدیران منابع انسانی مطرح می‌شود، بیان شده؛ بدین صورت که آیا می‌توانیم به جای انجام مراحل ۳گانه ظرفیت‌سنجی، از بنچمارک ابزارها استفاده کنیم؟

‌به عبارتی این تصور رایج برای بسیاری از سازمان‌های ایرانی وجود دارد که الگوبرداری از ابزارهای سطح بالای دنیا، موجب افزایش سطح بلوغ سازمانشان می‌شود، در حالی که برعکس؛ این ظرفیت سازمان است که نشان می‌دهد پرسنل آن چه میزانی از آمادگی را برای استفاده از ابزارهای مختلف دارند.

به بیان دیگر تا زمانی که متصدیان مستقیم ابزارها، آمادگی لازم را برای استفاده از آن‌ها نداشته باشند، نه تنها دستورالعمل و آموزشی برای استفاده از ابزارها در نظر گرفته نمی‌شود بلکه مزایای استفاده از آن‌ها نیز برای کارکنان مشخص نیست. خود ابزارها نیز با توجه به سطح بلوغ سازمان و اولویت استفاده به ابزارهای استاتیک و دینامیک تقسیم‌بندی می‌شوند.

ابزارهای استاتیک پایه و بن یک واحد منابع انسانی را تشکیل می‌دهند که پس از این که با استفاده از آن‌ها سازمان توانست به سطح بلوغ خاصی برسد می‌توان به داشتن ابزارهای دینامیک که سطح بالاتری از آمادگی را می‌طلبد اندیشید.

پ.ن : آیدا میرزا محمدی؛ کارشناس منابع انسانی در گروه بهین مشاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نرم افزار جذب و استخدام | تست های شغلی | نرم افزار کاربردی جذب و استخدام | سامانه کانون ارزیابی | تست های شغلی و سازمانی قبل از استخدام

گروه بهین مشاوران

از طریق فرم رو به رو درخواست خود را
جهت سفارش نرم افزار بهینو ثبت نمایید.

  • موارد ستاره دار (*) در فرم الزامی هستند.
بهین مشاوران آتیه ساز مدیریت

گروه مشاوران بهین

فرم درخواست مشاوره را پر کنید،‌ مشاوران بهین در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

به کمک نیاز داری ? یک چت را با ما شروع کنید