عدم توجه به مراحل سیستم‌گذاری در منابع انسانی

عدم توجه به مراحل سیستم گذاری در طراحی، استقرار و جاری سازی

هر ابزار مدیریتی، بالاخص اگر در حیطه مدیریت منابع انسانی باشد باید ۳ گام اصلی را طی کند:

  • طراحی به مفهوم اینکه باید ابزار ابتدا بر‌روی کاغذ از اصول علمی، استفاده از الگوهای موفق، نقطه نظرات خبرگان داخل و خارجی سازمان برخوردار باشد تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که این ابزار باتوجه به تمامی نقاط قوت و قابل بهبود، محدودیت ها و فرصت ها برای سازمان ما ویژه سازی شده است.
  • استقرار به مفهوم اینکه با مشارکت و آموزش کاربران در طراحی بتوانیم آن ها را به این باور برسانیم که این ابزار برای منافع سازمان و خودشان مفید و کاربردی است و آنها میتوانند از آن استفاده کنند.
  • جاری سازی به مفهوم آنکه ابزار مدیریتی باید در عمل به درستی کار کند و نتایج مورد انتظار را تامین کند و در صورت نیاز مستمراً برای آن اقدامات اصلاحی تعریف کنیم و به روز نگاه داریم.

 

توجه به گام فوق و صبر و حوصله برای تحقق آنها بسیار ضروری است اما متاسفانه شاهد این هستیم که بسیاری از ابزارهای مدیریتی در ایران در مرحله طراحی به سازمان ها تحویل میشود و مدیران عامل و منابع انسانی پیگیر مرحله استقرار و جاری سازی نیستند یادمان باشد که ساده ترین مرحله گام اول است و سازمان های ایرانی مملو از ابزارهای طراحی شده ای هستند که هیچ گاه به استقرار و جاری سازی نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نرم افزار جذب و استخدام بهینو

گروه بهین مشاوران

از طریق فرم رو به رو درخواست خود را
جهت سفارش نرم افزار بهینو ثبت نمایید.

  • موارد ستاره دار (*) در فرم الزامی هستند.
بهین مشاوران آتیه ساز مدیریت

گروه مشاوران بهین

فرم درخواست مشاوره را پر کنید،‌ مشاوران بهین در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرند.

به کمک نیاز داری ? یک چت را با ما شروع کنید